En fredagkväll i förkylningens tecken

Som tidigare sagt så har det inte blivit nån träning sedan i söndags förra veckan och det känns inte okej. Men det kan jag tacka min kära kusin för, som kom och smittade oss när hon egentligen borde stannat hemma.

Nu längtar jag efter att köra slut på kroppen, känna musklerna i kroppen jobba och att få svettas igen i träningssyfte!

Förresten, jag har fått ett sommarjobb, på ortopedavdelningen på univ-sjukhuset i Lund, känns kanon! Samtidigt så känns det självklart nervöst. Det blir en helt ny miljö och andra patienter i olika åldrar vilket är förväxlande och mer struktur vilket jag gillar(y)
Yes, det löser sig. Hoppas livet kan ordna sig för mig nu. A på kören som är avdelingschef på ortopeden(förresten det är hon som hjälpte mig att komma på intervju så tack) har sagt att om man väl fått in en fot på lasarettet så rullar det på sedan, hoppas det blir så för mig.

Här sitter jag och käkar halstabletter och dricker massor med citron och ingefära-te. Dessförinnan har smaskat på lite nötter, märk choklad och kall vattenmelon, mums:) Det var tänkt att jag skulle käka fruktsallad men tar det imorgon istället.

Idag damp info inför renoveringsprojektet ner i brevlådan. Om två veckor sker det, då flyttar jag med kisar till malmö när de ska renovera. lägenhetsinsyn sker en vecka innan renoveringprojktet påbörjas och lägenhetsinsynen är på tisdag mellan 13 o 15 vilket betyder att de startar om två veckor. Och jag är tvungen att börja tömma lådor o skåp i kök och badrum...hua vad jobbigt. 


Nej nu ska jag dricka upp det sista teet och sedan lägga mig.

Sov gott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0