Lördagen

Åkte till mina päron i fredags och hela kvällen blev det mycket onyttigt som slank ner, som en hel pizza och en massa naturgodis men gott var det! Kompenserade kvällens onyttgheter med en springtur. Eftersom jag fortfarande har så djälvulskt ont i mina lår tänkte jag att en springtur skulle vara skonsammare än en powerwalk. Jag tycker själv att låren och rumpan får mer träning utav promenader med högt tempo. Därför skulle det vara skonsammare för låren att springa och dessutom skulle jag hålla ett lugnt tempo. Men märkte efter ett tag att det gjorde mer ont för varje gång jag satte ner foten och fick gå en bit men sedan kom jag på att det kanske gör mindre ont om jag ökar takten så jag gjorde det och mycket riktigt, det kändes inte lika jobbigt i låren då. Pulsen vart hög men jag kämpade på tills jag emot slutet kände mjölksyran komma och det kändes som jag skulle kräka men så vart jag i mål! Vart riktigt nöjd med rundan. Blev nog en 45 minuter.  Sedan vart det in och duscha för att bege oss iväg till farmor o farfar  som bjöd på en stor lyxfrukost o därefter skulle vi ta oss ut i skogen. Vi skulle egentligen fira farmor med frulle i skogen men eftersom vädret var för kyligt för att kunna sitta ute och äta så blev platsen hos farmor o farfar och sedan begav vi oss till skogen för en promenad. En trevlig eftermiddag. När vi sedan kom hem väntades grillat och det var himla gott. Kvällen spenderade jag hemma hos en kompis, glassätande framför teven och sedan filmmys:)  Ett trevligt avslut på denna dag.

 

Idag har det blivit en massa pappersarbete, deklarerat så nu har man det över. Och massa annat pappersarbete som jag också har fått överstökat så de känns bra. Men i kommande vecka blir det mer papperarbete, suck! Det tar aldrig slut men så är det att vara arbetslös.

 

Nu ska jag bänka mig framför teven, funderar på om jag ska ta en bit choklad eller låta bli.

 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0