Ett tjuvkik på mitt kommande badrumsrenovering

Godkväll fredag:)

Sitter här och bloggar samt tittar på så ska det låta. Jag har nämligen laptopen i knäet och sitter i soffan och tittar samtidigt på teven, mysigt:) Snuttisarna har lagt sig till ro i sängen <3 . Imorse fick jag ett sms av D att komma o kolla på deras teatergrej men eftersom det inte låg centralt i Lund och det vart för lite tid att hinna med så fick det vara. Hade gärna tittat förbi men det blev för tajt, vart hemma vid halv fem o sedan var det meningen att jag då skulle duscha,fixa mig iordning, hinna äta på en halvtimme, nej stress stress. Får ha bättre förbehållning än så, sorry D, får ta igen det en annan gång;)

Idag har jag blivit tillfrågad om en kvällsttjänst på 50%  som sommarvik. Jag har alltså chans att få denna tjänst till sommaren men det handlar om förbindelserna. Men eftersom det kan lösa sig med tiderna eftersom jag jobar som längst till åtta och att jag börjar åtta på morgnarna istället för sju. Det är lockande men samtidigt vet jag fortfarande inte hur de blir med de andra jobben jag sökt. Jag vill ju inte missa de stora chanserna. Jag vill ju självklart välja ett vik som kan ha god chans till fortsättning o det har jag fått på två andra ställen(fast ingen garanti), men inga klara besked. Visst ja. jag skulle ju mejla denna arbetsgivare jag träffade igår, telenr till arbetsgivaren på praktikplatsen. Ojoj, och så över detta kommer allt jäkla tjafs med myndigheterna. Men jag vill BARA ha ett jobb men får man in en fot så har man halva inne. Men jag har fått klara besked om att få 50% kvällstjänsten på praktikplatsen och det är klart. Och tänk om jag inte får några jobb från de andra och så tackar jag nej till den enda chansen till sommarjobb jag har. Åhhh nu blir det jobbigt. Jag fick helgen på mig att tänka och sedan i nästa vecka får jag komma med ett svar. Får väl bolla lite med andra, nej vad hjälper det? Det är ju JAG som tar beslutet.

Aja, det löser sig på ett eller annat sätt, nu ska jag återgå till "så ska det låta"-härliga gäster idag.





Här kommer ett smakprov på min badrumsrenovering- mörkbrunt klinker på golvet, en board av mosaik som går i turkos nyanser och resten vitt. Blir nog snyggt med det vita porslinet til det mörkabruna golvet samt min trähylla. Kan bli kanon!:)  Åh längtar tills det är klart, nån gång i sommar, antar jag. Verkar ju ta sååå lång tid. Men men får väl vara beredd på att det kan ta längre tid än planerat.



Trevlig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Lola

Ja, when it comes to hantverkare... är tiden ett rätt diffust begrepp tyvärr =0) Blir säkert jättesnyggt!



Känner igen det där med att man inte vågar tacka ja till nåt halvdant jobb för man kanske får ett bättre. Men det kan ju alltid vara bra att ändå säga ja till det som finns och sen får du se med tiden om du får ett bättre.

Då får du helt enkelt bara säga det till 50%-jobbet. De hittar ju lättare en ny person än du hittar jobb, så att säga.

2010-03-26 @ 21:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0