Uppdate

Är sommaren över? Det känns deprimerande med höst. Jag brukar inte känna det nedstämt med höst utan tvärtom. Men denna gång känner jag nedstämdhet då man inte är redo för höst än. Sommaren har verkligen varit kort. Men så började den alldeles för tidigt också, redan i april/maj stod temperaturen på 30 grader, galet! Nog om det!

Idag lördag, har jag inte hittat på så mycket. Blev en städning och därefter trampade jag iväg till affären i motvind. Det fick bli dagens motion. Eftersom jag inte stack till gymmet i förmiddags då jag inte vill stressa till gymmet bara för att de stänger klockan 12.00 dum tid. Men så är det på sommaren. Ska försöka ta en springtur imorgon innan jag drar till malmö. Och på måndag ska jag till gymmet o lyfta lite för nu SAKNAR jag styrketräningen, vill bygga upp mina muskler igen.

Och till kosten: Ska tänka på att äta nyttigare saker nu. Godiset ikväll har bestått av lite nötter och två rutor mörk choklad samt ett glas pepsi. Middagen blev kyckling i ugn och stekt rödkål i olivolja , skitgott!
Hela veckan och en lång tid nu har jag bara stoppat i mig en massa socker, vill verkligen inte ha med sådant nu!

Och så har vi mina stora mål, mitt stora mål som är flytt till malmö! Men för att komma dit krävs jobb o det ska jag skaffa i malmö. Även om det bara skulle bli timanställning men bara man får ihop tillräckligt med timmar så man kan försörja sig så funkar det. Jag går ju på soc för närvarande och har haft ett sommarvik som tog slut i fredags men jag fortsätter att hoppa in. Kruxet blir dock resan....resepengar kostar och så klydd med papper, ekonomisvårigheter osv men vem har sagt att det ska vara lätt att nå sina mål? Nej detta blir nog det tuffaste jag kommer att få gå igenom i mitt liv hitills. Visst, andra kanske tycker att svåra sjukdomar är det tuffaste , svåraste. Men försök att leva med soc, i en stad du vantrivs i därför att du inte har nåt liv , varken jobb eller socialitet. Ständigt tänka efter INNAN du köper nåt, INNAN du ska ut på nöjen. Ständigt vara orolig om pengarna ska räcka även denna månad.
Nej vilken dröm att slippa leva på soc, att ha ett jobb (det kan vara tim bara jag kan försöja mig på det) , köpa mig en lägenhet  i en stad där mitt liv kan börja!








En bild från jobbet:)



over and out

Kommentarer
Postat av: Jennie

Nej nej, sommaren får inte vara slut än! Jag protesterar :) Lycka till med jobb och lägenhet, hoppas att det blir din (och min!) tur snart!

2011-08-14 @ 00:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0