Formen på magen!

Var totalt osugen på att springa intervaller idag(som många andra dagar haha) men trampade iväg till gymmet och ställde mig på löpbandet. Värmde upp 5 minuter 10 km/h sedan 5 minuter på 11 km/h - 1 minut-14 km/h sedan 5 minuter på 12 km/h - 1 minut på 15 km/h sedan 5 minuter på 12 km/h - 1 minut på 14-15 km/h sedan ner på 12-11,5 5 minuter, ökade sedan 1 minut till 14/h....sista minuten- ena halvan 15 km/h och ena halvan 16 km/h. Benen var darriga efteråt och jag orkade knappt köra magen men det gjorde jag och när jag var färdig och trampade iväg hemåt började musklerna i magen kännas.

Upptäckte i spegeln idag att konturerna/musklerna börjar ta sig fram. Jag tror stenhårt på intervalllöpning för magmusklerna. Magens muskler aktiveras på nåt sätt när du springer i mycket hög fart, du kan riktigt känna det medan du springer. Sedan hjälper det även till med olika magövningar eftersom du också efter ett intervallpass fortfarande förbränner.

Dagens pass:

30 minuters intervallpass på löpbandet plus ett magpass - tror jag körde igenom alla magövningar som jag kan komma på.....russian twist på bänk, vanliga situps hela vägen, situps på en boll , stålmannen, magövningar i rep, höftböjaren osv  alla x 3 avslutade med plankan x 2 alla sidor.

 Ett bra pass!:) Nu är vi igång. Nästa intervallpass blir på fredag:)



formbilder



Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag glömde 2 magövningar till som jag körde....det var ica-kassen och någon övning för hela magen som jag sett från en annan träningsblogg:)



2011-09-14 @ 19:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0