Är huvudet dumt får kroppen lida

Så har man gjort det igen. Vägrat lyssna på kroppens signaler.
Hade planerat in ett träningspass imorse när klockan ringde 06.00. Börjar jobba klockan tolv så ville hinna med innan jobb. Men kroppen var så trött och jag var så trött trots att jag hade vilodag igår. Kroppen skrek VILA ! Men lyssnade jag? Näää.....jag skulle iväg och bygga rygg...trodde jag. Jag stack iväg och mycket riktigt blev det också ett skitpass. Kroppen hade noll energi.....den lilla energi jag hade tvingade jag ut ur min stackars kropp....så nu är jag i stort sätt död. Jag är så trött att jag mår illa också....När ska JAG LÄRA MIG?! När ska jag sluta stressa kroppen?!  Stackars stackars kropp.....Jag hade kunnat ta en extra vilodag idag och köra ett pass imorgon istället eftersom jag ändå inte skulle tvätta förrän klockan ett. Men nu är det som det är. Och kroppen lär inte orka ett pass imorgon när jag stressat den med ett pass idag. Skulle int förvåna mig om det blir migrän imorgon. Men nu VET jag. Jag HOPPAS att jag vet. Träning är INTE allt. HÄLSAN är ALLT! 

Imorgon är det VILA och räcker inte det så VILAR jag ytterligare! För i fortsättningen SKA jag lyssna på kroppen! Har ju bara en och dags att samarbeta med den istället för motarbeta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0