Lite djupa tankar kring livet en lördagkväll

Vänskap vad är det? Det är en relation där man både ger och tar. Det handlar om tålamod och respekt. Det är något man gör sig förtjänt av? I vänskap finns ingen press och stress. Då är det ingen vänskap. Vad jag lärt mig av en vänskap, i en vänskap mår man bra, känner sig trygg, hämtar energi. Jag har erfarenhet av att det är tvärtom. Därför beslutade jag mig för att undvika denna människa som fick mig att må dåligt.

Jag hade känt en längre tid.........att den tog min energi....fast bara i det undermedvetna tills den dagen då det blev klart för mig! Det har hänt saker under denna relationen som fått mig tvivla på en vänskap. I min magkänsla har det känts som jag blivit tagen för given. Idag upptäckte jag att personen valt att avsluta vår vänskap. Lika bra det. Tyvärr så har jag lånat ut en bok som jag velat ha tillbaka men jag orkar inte......all min energi är slut. Jag är trött på pressen och stressen med träning, äta hälsosamt, jaga en förbannad form! Vem har tid med sådant när man har fullt upp med att kämpa med jobb! Först nu......går jobbet före träning! Det är en underbar känsla, en frihet....att inte känna att träningen är viktigast av allt. Förut handlade allt om utsidan.....att bygga muskler....visst gör det det fortfarande.....muskler....men inte lika intensivt. Jag tränat främst för att må bra och hålla mig i trim.  Kanske var detta avslut på denna sk vänskap(träningsrelation) en återvändsgränd till att börja förändra......hitta mig själv.....genom att avsluta, "ta bort" allt som får en att må dåligt.....Och umgås med människor som får en att må bra och göra saker som får en att må bra.

Och killar....de skulle vara snygga med stora muskler........eller....nu skulle jag kunna tänka mig en kille UTAN muskler.....en "klenis" som absolut inte tidigare skulle kunna falla för.....utan en kille med fin insida. För en människa som har en attraktiv insida blir automatiskt attraktiv på utsidan. Jag börjar inse vad jag behöver.....Nu är det bara dags att börja jobba med sina dåliga sidor också.....Varva ner och undvika jaga upp mig. Min kropp, hjärna börjar säga ifrån........Så fort jag stressat upp mig....haft en jäktig dag så kommer migrän som ett brev på posten. Därför är det nu livet säger åt mig......dags att börja leva.....dags att börja njuta.....dags att MÅBRA!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kloka ord! Det är så sant, det viktigaste är att man mår bra. Saker och ting ska inte vara tvång. Lusten kommer säkert tillbaka och om den inte gör det så blir det bra ändå!

Känner igen det där med.att falla för typer, jag föll för min perfekta typ i höstas. Och det vet vi ju hur det gick :) Jag försöker också tänka bort från mallarna, det är ju faktiskt så att en person blir vacker när man tycker om den. Hans leende somjag tyckte var finast i världen då är mest falskt och fult nu. Så det är bara att jaga upp nästa finaste...

2013-07-06 @ 23:57:51
Postat av: tina

låter som bra insikter :) och du har så rätt med killar, en vacker insida gör utsidan vacker också. muskler går alltid att bygga upp men inte lika lätt med en bra personlighet kanske. kram och lycka till!

2013-07-12 @ 15:01:26
Postat av: Dominations Guide

Easy to use user interface & assistance Plug and Play Link Gadget,
Beginning Hack Total amount Dominations Reborn Hack help all Android mobile phones as well as tablet computers & apple iphone, iPad, iPod, iPad Mini and
also various other iOS Gadgets! If you have actually been looking to hack DomiNations game
since long period of time, you absolutely stumbled upon websites
which offers so called working hacks" for this game. Because this is plainly the best and also everyone likes it, allocation this DomiNations cheats on facebook. If you additionally experience this, you must not hurry to get distressed and want to end up the game since you could capitalize of DomiNations hack device that can make your operate in structure world in the kingdom to be much faster and also advanced. The old downloadable device is not functioning and we have launched a freshly released ONLINE DomiNations Hack Tool. All DomiNations account's information are conserved in SQL Data source, so it is straightforward to change if we have actually got a lot of information about games cheats. This latest DomiNations cheat in-app codes is currently offered totally free to download. This hack is fully undetected which simply indicates that no one would certainly have the ability to identify you from anywhere at all. As a matter of fact, there are already an excess of sites that are scent DomiNations hack device as well as DomiNations cheats too. The DomiNations Hack provides users a complete toolset filled thick cheats, boosts, enhancements, and things of rate of interest, that myrmidon players incidental details all of the goals they mind to satisfy.

2017-07-04 @ 13:43:48
URL: http://droidsplay.com/user/ElisaQud86334/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0