Vad blir det för mat?

Så himla svårt det är med att komma på vad man ska ha till middag varje dag. Det bästa är om man  varierar hela tiden för kroppens skull men det är inte så enkelt! All mat är ju inte bra heller, försöker undvika att äta för mycket snabba kolhydrater som potatis. Idag blev det rotfrukter i ugn och kyckling med nån kall sås till. Nu till middag är det kris med ideer......och tränar man ofta SKA man äta därefter..och då ska ens kostprogram se ut så här: frukost, mellanmål,lunch mellanmål,middag och kvällsmål. Vem orkar/har råd att fylla kylen/frys med så mycket mat att det räcker för 5 mål om dagen varje vecka? Den som har ett fast jobb vilket jag inte har. På tal om ekonomi....Fick nekning till a -kassa så det förste jag gjorde efter svaret var höra mig efter om en ledig tjänst. Så här sjukt är det i denna kommunen jag bor i.....Om det inte finns utannonserat att en tjänst är ledig så får man söka jobb genom vikariebanken. Och vikariebanken ger inte mycket napp till arbete. Jag kan gå en HEL vecka utan ett jobb, så jäkla sjukt! Jag har dessutom utbildning  och ändå är det lika svårt att få arbete. It makes no sence at all!
Idag får man kämpa som aldrig förr på arbetsmarknaden!  Ringde upp en tjänst idag som jag sökt för att påminna dom att jag finns! Om det hjälpte mig att bli en av de utvalda som kallas till intervju får jag veta om ett par veckor. Men det gäller att ligga på som bara den! Tjata tjata tjata... och aldrig ge upp!


Detta är andra träningsveckan och träningen börjar bli som ett gift, får jag inte en dos av träning på förmiddagen är hela dagen förstörd OM jag inte jobbar. Idag kändes det dock tyngre att jogga, tror det berodde på den tunga fuktiga luften men jag kämpade mig igenom det och efteråt kände jag mig så nöjd. Snart kan jag öka tempot också...men det får jag vänta med tills kondtionen är stabil.



Men tillbaka till maten......vad tusan ska jag käka till middag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0