Uppe med tuppen-kuckelikuuuu!!!

Idag steg jag upp före tuppen, nämligen kvart över sex. Det är ljusare om morgnarna(och man är så van att sova tills det ljusnar och nu ljusnar det som sagt tidigare) och inatt ställer vi fram klockan en timme för det är sommartid som gäller.
Denna helg är jag hos päronen, vi har kalas för pappa idag och jag som ändå inte får så mycket jobb passade på att åka "hem" till föräldrarhemmet.
Imorse tog jag en powerwalk , det blev dock bara 45 minuter suck.....svårt att räkna ut tiden när man inte har en planerad väg att gå men det blev lite styrke efteråt, lite svårt att göra träningen ordentlig med en massa folk omkring en så det blev lite si och så med det men vadå, en gång gör inte mycket.  Det var iallafall skönt med motion.


Veckans träning:

måndag: jogging 45 min , styrke 30 min
tisdag: vila
onsdag: powerwalk 72 min , styrke 30-45 min
torsdag:Fitnessyoga 92 min
fredag:jogging 40 min, styrke 30 min
lördag: powerwalk 45 min


Ikväll är det earth hour, släck ljuset en timme för att....jag vet inte men det har med miljön och göra. Vi sparar på el.....vet inte vad det gör för nytta under en timme när man ändå sätter igång det igen...men nån nytta gör det väl. Om jag befunnit mig hemma ikväll så hade jag släckt en timme men nu när man är borta så får jag anpassa mig efter de andra. Vi ska ju ha gäster och då kan man inte släcka ner....nåja....


Nu ska vi fortsätta att röja här och fixa o dona innan gästerna anländer.

Ha en fortsatt skön lördag!

Kommentarer
Postat av: tina

Halloj!

Earth Hour är till för att det ska synas över världen när ett land/en stad släcker ner, typ, för att påverka politiker och annat folk att engagera sig mera i klimatfrågan. Iaf om jag fattat rätt :) Hoppas du har det bra. KRamkram

2009-03-29 @ 10:06:24
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0