En rundtur med Tobbe:)

God eftermiddag bloggen!

Imorse ringde Tobbe och frågade om jag ville ha lite skjuts, det vill säga följa med i "lastbilen"....Jag hade 20 minuter på mig, mitt humör var inte på det bästa. Jag fick tänka snabbt, jo jag behöver komma ut lite så sagt och gjort. Tobbe kom och hämtade mig i sin la.......lilla(?!) bil.......Stackarn har ju fått problem med sin lastbil så nu får han vara god o köra en vanlig bil....så booorring......Men det var en trevlig tur med trevligt sällskap och många goda skratt som vanligt:P
 Vi käkade lunch på MAX och denna gång valde jag ett nyttigare alternativ för mitt samvetes skull. Det var en god burgare med gott och nyttigt tillbehör. Hrm....men nu efterhand mår jag lite kasst i magen, tror det var dressingen. Så hädanafter kommer jag att beställa laktosfrimat!

När jag kom hem igen, surfade jag lite, fick springa över med ett brev(för andra gången) till grannhuset , till någon med samma efternamn som mig men inte samma förnamn, jäkla brevbärare. Hon var inte heller glad på brevbäraren och sa att nästa gång hon möter brevbäraren så ska hon säga till honom för så här får det inte gå till osv....  Jag höll med. Hon tackade för besväret och jag sprang tillbaka till min lägenhet. Sedan drog jag på mig löparbrallorna och snörade på mig joggimngskorna och gav mig ut på en liten joggingrunda på 25-30 minuter. Denna rundan har tagit mig 30 minuter när jag var i början på min springtur för ett årsedan så antagligen springer jag fortare nu för detta tar fem minuter kortare tid.  Men men, det var skönt efteråt.  Nu har jag suttit här oc svetten har torkats lite, dags att ställa sig i duschen, ska först laga lite käk.


Ikväll är det kör, ska bli skoj!:)



Förra veckans träning:

Måndag-vila
Tisdag: powerwalk 70 min   styrke armar
Onsdag: powerwalk  60 min     jogging 20 min
Torsdag: powerwalk 70 min
fredag-vila
lördag:vila
söndag:vila

Blev inte så bra träningsvecka men bättre än inget men dessutom har jag krängt en massa onyttigt men tar igen det denna vecka.


Nej nu-käk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0