Tillbaka på bandet!

Nu är jag tillbaka på löpbandet igen och intervalllöpning. Tänker INTE slarva mer. Vill jag ha bort fettet? Då får man fanne mig jobba hårt också. Jag får jobba extra hårt om det ska ske förändringar för kroppen är så van nu. Varje träningsövning är ingen lätt match. Alla träningsövningar jag kör är jobbiga på sina sätt. Styrkteräningen är tung och svetten rinner även där..... Intervalllöpningen är hård och svetten sprutar..... Dansen är ROLIG men även den blir tuff för att man tar i...Men jag säger INTE att styrke är tråkigt för det är också ROLIGT! Men kör man regelbunden högintensiv pulsträning så lär man bli uthålligare i styrketräningen och dansen med. Så intervallspassen är till för att träna hjärtat och blodflödet. Kondtionen också såklart. Jag märkte ganska stor skillnad när jag körde intervalllöpningen regelbundet dvs 3 ggr i veckan. Nu har jag helt plötsligt tappat....och börjat få sötsug och hunger som inte vill lägga sig fast jag äter. Nej nu är det SLUT med det! Nu ska jag UNDVIKA nån form av socker mitt i veckan för det triggar bara igång ätandet. Nu har jag käkat lunch vid halv ett, vilket betyder att jag ska käka mellanmål klockan halv fyra och INGEN torkad frukt, det om nåt triggar igång SÖTSUGET! Då är det bättre med RIKTIG frukt. Iallafall för mig, eller kanske bara några skedar jordnötssmör och så en kopp kaffe med sojamjölk. Kaffe sänker sötsuget. Och nu när man kommer igång med högintensivPULSTRÄNING så sänker sig sötsuget i kroppen. Det vet jag! Jag ska inte ha nån ätardag, det blir bara överdrivet. Jag ska unna mig godsaker till helgen men i MÅTTA! 

Denna vecka blir det INTERVALLSlöpning  måndag, tisdag, onsdag   , styrke- tis o tors samt dans.Vila i helgen. Möjligtvis nån promenad.Men kroppen behöver VILA också efter ett sådant intensivt tufft träningsschema.

Jag kom till gymmet idag, hade hunnit stretcha i omklädningsrummet och var på väg in i salen och BÅDA löpbandet UPPTAGNA, faaaan också! Jag som var så taggad! Jag ställer mig på crosstrainern i 10 minuter sedan går jag till rodden i 5 minuter. Funderar på om jag ska köra nån form av crosstraining(eller vad de heter) men kände verkligen att kroppen VILLE springa.Går sedan till indoorwalkingtrampan och ställer mig där. Då blir ena löpbandet ledigt och jag smiter dit direkt.
Dagens träning:
Börjar med 5 minuters jogging 10km/h, sedan 5 min 11/km/h  , sedan 1 minut 14km/h, sedan 5 minuter 12km/h, sedan 1 minut 14km/h, 5 minuter 12km/h 1 minut 14km/h 5 minuter 11km/h sista intervallen spurtade jag 1 minut 16,5 km/h  sedan stannade jag typ en minut, fortsatte sedan 11 km/h , de sista tre minuterna joggade jag på 12km/h. Totalt 30 minuter. Sedan sneda situps x 3, turning torso maskinen (för lats och sneda magmuskler) x3. Situps på boll x4  rygglyft x 4, plankan x 2 alla sidor. 

Nästa pass blir på onsdag! 


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter bra det där:) Nope, vanliga chinos långt ifrån haremstil:)

2011-03-14 @ 14:16:34
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Alexandra

härlig träning :D

2011-03-14 @ 14:36:49
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jessica

ååh va jag älskar min design, vill du ha en ny? så finns jag :P

2011-03-19 @ 20:52:45
URL: http://jlfoto.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0