Lite funderingar på kvällskvisten

Jag har funderat lite kring upplägg av träning. Köpte en tidning, eller det var en specialutgåva till tidningen BODY. Det står allt om styrketräningen och kosten. Skitbra verkligen! Den fick mig en funderare liksom en kommentar som jag läste nu (bara sådär fyra månader senare haha) . Det här med styrketräningen är faktiskt den bästa träningsform du kan komma över. Cardio visst, det tränar upp flåset och hjärtat men ren intensiv styrketräning förbränner också, om ännu mer. Du förbränner även när du ligger på soffan. Och jag har märkt, att sedan jag la in flera styrkepass så svettas jag ännu mer. Antar att det har med värmen och göra men även att jag har muskelmassa än tidigare. Så nu blir det bara intervallpass....korta och intensiva 2 ggr i veckan.....övrig cardio blir efterförbränning av styrketräningen (då jag pallar och har LUST!)  eller ev nån löptur utomhus om jag är sugen. Annars är full fokus på styrketräning....tung som de bara går....nya övningar som jag inte testat för....de kära basövningarna som stångrodd, marklyft....måste öva på chinsen också.....fortsätta med dips osv...Nu tränar jag 3 styrkepass i veckan.....kanske ska lägga in en fjärde istället för cardio för att se hur kroppen reagerar....hrm. I think I will do that. Tror de räcker med 2 intervallpass för att hålla flåset igång. Och plus då cardio efter vissa styrkepass.

Nu är klockan mycket och SUTUCD är slut...... Imorgon väntas ett intervalllöppass och sedan mage på det! Undrar bara hur det ska gå med magträningen imorgon, med tanke på vilken träningsvärk jag har sedan igår:P  Nej, men jag får kanske köra andra övningar imorgon. Hoppas den värsta träningsvärken lagt sig.


Så have a nice sleep!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hantelpress är ju just med hantlar och kräver lite mer stabilitet, militärpress körs med stång :) Mitt fokus är styrketräning och har varit länge, det är först nu i sommar jag börjat springa en del. Styrketränar 3-4 ggr/vecka och springer 2-3 ggr :)

2012-07-27 @ 10:07:00
URL: http://emma.shapemeup.se
Postat av: Gaymasen

... Eller så hade personen rymt ifrån psyk, haha. ;-)

2012-07-30 @ 17:32:40
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Emma

Nä jag tror inte heller på ”aldrig vila”, älskar att pressa mig och se vad det ger för resultat men samtidigt är det ju något jag gör bara för att det är roligt. Oftast ÄR det ju roligt men när kroppen är ur form är det nog bäst att bara vila. Jag kan inte komma på en enda anledning till varför jag skulle hårdköra just de dagarna så länge målet är just att ha kul och må bra.



Jag har verkligen inte börjat med chins, det har varit ett jäkla slit att ta sig dit! :-P Jag har tränat galet mycket i ”hiss” med mindre och mindre hjälpvikt. Även gummiband har varit bra (känns mer naturligt än hiss) och en del negativa. Är nog mycket teknik också, när det väl lossnade så lossnade det rejält :-)

2012-07-30 @ 23:05:44
URL: http://emma.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0