Ny uppdatering och lite träningstips för dina resultat!:)

Hallå alla träningsfreaks och alla andra också för den delen:)

Jag vet att jag varit lite dålig med uppdateringen. Jag har haft en seeeg förkylning men nu är jag gott som frisk. Det tog en vecka efter att friskna till helt till 100 %. Men nu är jag back on track!
Och jag har även börjat med nytt koncept i min träning. Nu ska jag verkligen öka, köra så tungt det bara kan bli annars får man inga resultat.

Har hört från lite olika håll om hur man får sina resultat. Det beror på vilka resultat man är ute efter. Är man ute efter en smal kropp utan synliga muskler så kör man på med konditionsträning och lätta vikter när man styrketränar (Kroppen behöver variation). Vill man bygga muskler och få en atletisk kropp kör man TUNGA vikter och köttar tills man inte pallar mer, därefter kör man 10 minuters kondition för att få igång förbränningen och låter bli att äta skit. Om man tvunget vill "unna" sig så får de blir EN dag. Men då gäller det att hålla en strikt och bra kost resten av veckan. Allt för att chocka kroppen.
När det kommer till ätardag så handlar det inte om att stoppa i sig allt man kommer över i onyttig väg utan då kan man antingen välja att käka en pizza ELLER lösgodis/chips/choklad. Inte allt på en gång.
När det kommer till att bli biffigare ökar man styrketräningen och drar ner på konditionen. Så enkelt är det (INTE).

Så nu gäller följande för min del:

 Fler vilodagar för att få ut maximal prestering av passen. Få ihop minst 2 intervallpass i veckan utöver ett konditionspass också. 3 styrketräningspass i veckan och 2 vilodagar. Nej det blir för mycket. Jag får nog byta ut ett intervallpass till ett danspass. Beroende på hur kroppen mår och vad den orkar. Att lyssna på din kropp är A och O. Kroppen är smart genom att tala om hur den fungerar.

Kosten: Ha med dig kolhydrater i form av en smörgås och en protteshake DIREKT efter det tunga styrketräningspasset. Då är din förbränning hög. Ät sedan direkt när du kommit hem.  Undvik kolhydrater på kvällen OM du inte tränat.  Öka proteinintaget ! Dina muskler behöver all protein den kan få så var inte rädd för att överdosera proteinet. Men även kolhydrater är viktiga för att musklerna ska växa! Men vill du bli fit så ät inte mer än vad kroppen gör av med.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0