Upp igen och kämpa!

Har hamnat i en svacka, framförallt en TRÄNINGSSVACKA:( Jag har äntlign flyttat från den deppiga hålan. Jag har haft lite motgångar den senaste tiden. Nu väntar jag bara ut tiden. Och medan jag väntar kan jag lika gärna ta upp träningen igen. Jag har fått prova-på-en-vecka-kort av en bekant på ett gym som ligger i närheten av där jag bor. Denna kedja finns även i stan. De har massa olika dansklasser, loooove it! Denna träningskedja har flyttat till mitt gamla gym, där allt började en gång hösten 2001. Nu är det så att jag tänkt ta mig dit imorgon för att köra lite styrketräning och vägen dit har suddats ut i mitt minne lite. Men jag ska göra ett försök, när jag ser vägen så kommer jag säkert ihåg hur jag tog mig dit. Jag cyklade dit på kvällarna för danspassen minns jag så väl. Minns den kvällen då jag fick punka på cykeln och fick gå med cykeln halva(som tur var) vägen hem. Hur som. Det lär inte bli som förr. De har gjort om lokalerna, jag lär säkert inte känns igen mig så det är lika bra att se det som ett nytt ställe, nyantändning för träning. För jag har redan bestämt mig för vilket gym jag ska välja-sportlife. Där det ingår en massa kul danspass.

Dagens första gympass på länge gick sådär. Men den bästa träningen är den som blir av. Jag vart så himla omotiverad och värre blev det när jag kom på att jag glömt mina  handskar och inte kände igen de nya maskinerna. Att inte känna till maskiner, DET om nåt ger en oerhört frustration. Jag värmde upp med 13,5 min intervall PW på bandet. Sedan körde jag djupa knäböj....oj vad jag tappat styrka usch! Eller så hade förra gymmet kassa maskiner. pausade med lite utfall, först utan vikter, sedan med och sedan utan. Lite abduktor- insida och utsida-lår. Sedan lite axlar-framsida...men fick avbryta då jag inte hade handskar med mig. Fortsatte i legcurlen för baksida lår och rumpa superset med framsida lår-maskin.  Sedan gick jag till två benmaskiner till, benpressaren och en ny maskin där man vilar ena knäet mot en kudde och sparkar bak ena benet, det är för rumpa och baksida lår samt framsida lår. Sedan avslutade jag med flowinplattan för magen. Sedan gav jag upp. Men jag ska till gymmet imorgon, och även om jag inte kan maskinerna. Jag ska bestämma mig för vilka musklelgrupper jag ska köra så blir det enklare. Rygg och baksida axlar. Sedan på kvällen blir det premiär för mig med Zumba fitness,spännande:) Det blir inte intervaller förrän på lördag. Jag vill helst köra det på morgonen.

Nu kör vi igen! Kämpa kämpa! Tillbaka till superformen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0